De 9 ani, InfluenceMe este primul si singurul studiu al industriei de comunicare care documenteaza evolutia influencer marketing-ului dintr-o perspectiva 360. Avand in spate o metodologie complexa, studiul reuneste atat perspectiva cantitativa asupra fenomenului, cat si rafinarea calitativa a observatiilor cu potential de insight. Si, un lucru foarte important: are relevanta locala, pentru ca are la baza 80% din campaniile consistente cu influenceri desfasurate in anul in curs.
Intr-o dinamica sociala din ce in ce mai complexa, sa intelegi specificul local, resorturile emotionale si filtrele culturale locale reprezinta pilonii fundamentali pentru o strategie de succes.
#InfluenceMe2021 documenteaza impactul campaniilor si evolutia creatorilor de continut din perioada de relaxare a masurilor sanitare (in context Covid-19), care coincide si cu o schimbare radicala a continutului din anul precedent.
Care credeti ca au fost campaniile care s-au remarcat? Dar cele care au trecut neobservate?
How: O abordare pragmatica legata de modul in care campaniile de influencer marketing pot avea un impact masurabil
Will: Perspective viitoare, care sa genereze inspiratie si capacitatea de a ne uita diferit la abordarile clasice ale influencer marketing-ului
We: Este nevoie de o viziune colaborativa, incluziva si empatica pentru a genera relevanta
Influence: Inainte de orice, influenta are o dimensiune valorica, culturala si conceptuala. Nu inseamna doar sa convingi o audienta sa iti dea un like, un share sau sa cumpere ceva. Inseamna sa lasi o amprenta in mintea si sufletul cuiva. Ce amprenta? Ramane de vazut.
Together: Subliniaza necesitatea unei asumari colective – agentii, branduri, creatori de continut. Si necesitatea unei reglementari.
Intr-o lume in care brand-urile si influencerii lucreaza mai aproape ca niciodata, construirea unei strategii de Influencer Marketing este esentiala. Mai mult decat atat, trebuie sa existe o interdependenta intre brand, influenceri si social media, ca ecosistem de comunicare. Tocmai de la aceasta nevoie a pornit si strategia KFC, urmand o evolutie fireasca - ne-am axat pe mediul online, am continuat cu friends of the brand si am ajuns sa construim entertainment de brand cu ajutorul lor.